EgenLokal a LLENTAB spoločne vytvárajú priestor pre jednotlivcov či malé podniky v podobe nedávno dokončených montovaných hál v radovej zástavbe vo švédskom Nyköpingu.
„Jednotlivci a malí podnikatelia často využívajú naše priestory ako sklady alebo v nich majú svoje remeselné zázemie, dielne pre náradie a vozidlá, v niektorých prípadoch aj kompaktné kancelárie. V jednej z našich nehnuteľností je aj fotografické štúdio,“ hovorí Henrik Eriksson, zakladateľ spoločnosti EgenLokal.
Henrik pracuje v oblasti rozvoja podnikania a je jedným z dvoch zakladateľov spoločnosti EgenLokal AB. Firma sa zameriava na výstavbu montovaných hál rozdelených na individuálne vlastnené kondomíniá. Každá jednotka má rozmery 6 x 12 metrov a výšku 6 metrov. Spoločnosť bola založená na jeseň v roku 2019 a v súčasnosti má dokončených približne 20 projektov, s celkovým počtom 500 samostatných jednotiek. Spoločnosť EgenLokal bola prvou v danom odvetví, ktorá mala projekty po celom území krajiny, od Luleå po Ystad. LLENTAB bol od začiatku jedným z hlavných dodávateľov hál takmer vo všetkých jej projektoch.
„Spolupráca fungovala dobre od prvého dňa, od výstavby až po montáž hál. LLENTAB nám pomohol vyvinúť produkt vyhovujúci z hľadiska ceny ako aj potrieb našich zákazníkov. Máme mnoho projektov, ktoré prebiehajú súčasne po celom Švédsku, a preto je LLENTAB kľúčovým partnerom a dodávateľom, čo sa týka veľkosti aj skúseností. Oceňujeme výhody LLENTABu – všetky zdroje majú pod vlastnou strechou, od projektantov až po montážne tímy a v neposlednom rade ústretové a pohotové oddelenie obchodu,“ dodáva Henrik Eriksson.
Z detstva splnený sen
V meste Nyköping je momentálne k dispozícii 95 nových samostatných kondomínií rozdelených do šiestich budov. Podobne ako na iných miestach aj tu sa sústreďuje niekoľko menších spoločností alebo súkromných osôb, ktoré využívajú dané priestory na skladovanie či záujmové aktivity. Jedným z nových majiteľov kondomínia v Nyköpingu je aj Kenneth Ekvall. „25. motocykel je práve na ceste… Nechcem sa nazývať zberateľom, ale určite je to môj chlapčenský sen. Začalo sa to celé terénnymi motorkami v období môjho dospievania,“ hovorí Kenneth Ekvall.
Kennethove motorky zoradené v radoch podľa modelových ročníkov zapĺňajú celý priestor. Väčšina z nich je červeno-bielych, niektoré žlto-modré a takmer všetky sú vo výbornom stave.
„Vždy hľadám motocykle, ktoré sú relatívne v dobrom stave, a pri ktorých postačuje dôkladné prečistenie. Všetko ostatné na nich je originál z výroby.“ Pri vstupe do týchto priestorov to vyzerá, akoby ste vošli do obchodu s motorkami v roku 1985.
Kenneth po presťahovaní sa do priestorov pristavil mezanín, kde čoskoro pribudne toaleta a malá kuchynka. Tiež doplnil osvetlenie a kúrenie, aby mohol v miestnosti pohodlne stráviť niekoľko dní v týždni. Zvyšný čas trávi cestovaním po Švédsku zháňajúc ďalšie motorky do svojej zbierky.
Kenneth mal kedysi k dispozícii priestory prostredníctvom motorkárskeho klubu, ale po zrušení členstva sa v októbri minulého roka presťahoval sem. Viacerí z klubu zvolili podobné riešenie a našli tu svoje zázemie. „Je fajn, že tu môžeme byť spolu, neviem, čo by som robil bez môjho hobby,“ pochvaľuje si Kenneth.
Ideálny priestor pre aktivity pretekárskej rodiny
V jednom z ďalších kondomínií nájdeme Görana Åndberga. Za veľkou priemyselnou bránou uvidíme biele Audi z roku 1983 s otvorenou kapotou. Göran ho postupne prerába na pretekárske auto. „Moji dvaja synovia a teraz už aj môj vnuk sú pretekármi a ja robím údržbu áut,“ hovorí Göran Åndberg.
V ďalšej miestnosti je na zdviháku ďalšie pretekárske auto, pripravené na servis na nadchádzajúcu pretekársku sezónu. Ide o Toyotu – značku, ktorá je Göranovi, ako starému predajcovi automobilov v rodinnom podniku s predajom a servisom automobilov pre Toyotu, najbližšia. Záujem o autá majú v rodine zdedený, pretože samotný Göran jazdil mnoho rokov na preteky, vždy v sprievode svojich synov.
„Začal som pretekať v roku 1975 a pokračoval až do roku 1996, jazdil som presne na takomto type vozidiel, ktoré práve renovujeme,“ dodáva Göran. V dielni trávi veľa času, najmä na jar pred sezónou, keď majú byť autá servisované. Synovia absolvujú asi 15 pretekov v sezóne a autá musia byť v dobrej kondícii.
„Daný priestor je pre naše aktivity ideálny vzhľadom na výšku stropu. Plusom bola možnosť pridať mezanín, kde máme malú toaletu a kuchynku. Na relatívne malej ploche sme získali dostatok priestoru,“ uzatvára Göran Åndberg.